Dunia kecilku

Dunia kecilku

Friday 8 April 2011

cik bunga 1tahun 1 bulan

meh nk share skit perkembangan sikecik Bunga ni.. 
semalam genap 1thn 1bln.. da besha da.. kejap je rasenye...

saya da 1thun 1 bulan hokeh!
* badan x kembang2 pon... maintain camtu je..
* still full BF (da try bg mcm2 susu kat dia tp semua dia xmo minum.. xsedap kot..hehe)
* 11 bln stgah da boleh jln
* gigi da ade 9 btg.. (4bln da start tumbuh gigi yg p'tama)
* suke membebel n berckp tp xtau la ape yg dibebel n dickpkan tu.. hehehe
* suke buat sepah, memunggah
* suke ikut ape yg org buat
* da pndai salam n cium tgn org (mama n papa x ajar pon.. tau2 je dia da tau salam n cium tgn mama n papa dia.. mybe sbb nmpak aku buat kt hubby aku kot)
* bile aku ckp "okey jom mandi" dia da tau da..bile bukak baju dia, dia pndai amik baju dia tu trus masukkan dlm bakul n trus msuk bilik air.
* bile aku ckp "okey baring (smbil tepuk2 bntal)" dia pon tepuk2 bantal n baring..
* bile masuk umah, masuk bilik dia yg akan tutup pintu..
* da pndai nk mkn n minum sndri.. 

sapu besih2 yee

 * bile aku menyapu dia pon ikut gak nk menyapu
* agak peramah dgn org n xtakut org pon.. (bile p jln mane2 dia yg akan tgur or cuit2 org)
* pandai menghalakan remote astro ke TV n remote aircond ke aircond ok.. aku pon xtau camne dia tau bezakan.. hehehe
* paham bile kite ckp "bunga tlg amikkan (remote or ape2 brg yg ade dkt dia) bagi mama". dia amik n bg kat aku..
* paham bile suruh "sit down"
* pandai buat "gv me 5"
* bile jatuh, tnye dia "mane sakit?" dia trus gosok2 kt kpale dia even bkn kple yg sakit.. hihihi
* akan goyangkn bdn bile dgr muzik..

besarnye rantai bunga.. hehehe

sukenye dia...
* bile mkn lau kite tanye dia sedap ke x, dia akan angguk, lau xsdp dia geleng.. mcm paham je kan.. hehehe..
lg lupe la ape yg dia pndai.. hehehe

pssstttt: yg x tahan cik bunga ni kuat merajuk pastu bile ape yg dia nk lau x bg mule la dia wat perangai.. aduyaiiii.... 

No comments:

Post a Comment