Dunia kecilku

Dunia kecilku

Friday 15 April 2011

tempah baju raya


saje enterprem pic ni.. hehe.. ni b4 masuk opis.. balik opis baru p tempah baju plak ;)




kelmarin pas settle keje en.hubby  ajak p tempah baju raya yg kami beli baruni..
aku tempah kat tailor sri rampai.. xpenah pon tempah baju kat cni.. ni kire 1st time la ni.. so xtau la nk ckp ok ke idak jaitannye..mintak2 la ok n sedap di pakai..
tempah baju melayu hubby, bju kurung moden 2 psg utk aku n bju kurung 2 psg utk cik bunga ku syg.. hehehe...
memandangkan 1 kain utk baju kurung aku n cik bunga tu adelah plain so harussss la aku mengenakan manik kat baju tu bg nmpak santek skit.. hehehe.. akk tailor tu kate lau jait manik kat dia, leher dia charge rm60.. mcm agak mahal je kan.. so sku decide utk jait sndri je la manik kat baju aku tu nnt... nak kate aku ni teror bab jait menjait ni x la sgt.. tp boleh la skit2 lau stakat nk wat kat baju sndri.. huhu

saje je nak enterprem kat cni.. heheh :)
so pasni kne la aku search design2 manik yg santek2 utk aku wat kat baju tu nnt..
color utk manik tu blom dipikirkan lg.. kene tggu baju siap dulu la bru p cari manik..
mule2 hubby kate dia pon nak letak manik gak kat bju melayu dia.. dia soh aku buat skali utk dia.. last2 mase kat kdai tu dia nmpak bju melayu yg bersulam tang leher n poket, n dia terminat plak.. n trus soh akk tailor tu buat utk baju dia jugak..
(ushhh hubby aku ni.. siap nak bersulam bagai.. da mcm baju nk p akad nikah da ropenye taw.. haha layan kan je la.. ;p)



psssttt: nnt baju da siap aku share la eh jaitan manik aku tu camne ropenye ye.. heheh ;)

4 comments:

  1. 60 hinggit..dah kira murah dah tu ila rasa
    bagi ila lakan..yelah ila tak reti jahit manik..jahit seluar koyak bolehla..hihi
    jahitan manik yang jenis penuh tu ke nuerul..??
    upah jahitnye berapa nuerul..??
    rampai kat aner tu..boleh try usha nati
    tuari gie jakel ramai tak orang..

    ReplyDelete
  2. 60 hingget bhgn leher je.. pastu mcm x santek je.. dia jait jenis manik yg sepah2 tu (mcm men tabur je).. so, rasenye lg better jait sndri je.. hehehe...
    kat dpn tasik..btl2 dpn tasik sri rmpai.. bju kurung moden rm65. bju kurung budak rm35 bju melayu rm150.. try le usha.. hehe
    ari tu p xbape rmai org mybe sbb time tu hari keje kot.. lg pon da ptg da.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. bagi ila murah pulak...sebab ila kena rm150 kat leher je jugak...maanik tabur..tapi rapat2la...halusla hasil tangan tailor ila tuu....wahh..baju melayu asal mahal sangat..ila upah kat la bella cina tailor tu..Rm 130 jee..jahit tangan...pulak tuu...
    tapi baju untuk pompuan rm90 keats...
    nati boleh la try usha...

    ReplyDelete
  4. ntah la.. sbb tgk jahitan maniknye cam x cantik n x puas hati so rase cam mahal je.. hehehe.. xtau la nape mahal sgt baju melayunye tu.. hehehe

    ReplyDelete