Dunia kecilku

Dunia kecilku

Wednesday 3 August 2011

ramadhan ke-3 suda...

salam ramadhan utk semua.. :)

kejap je rasenye da habis ramadhan yg ke-3.. esok da masuk ramadhan yg ke-4 plak..
so far alhamdulillah, puasa aku n hubby baik2 aje..
harap2 aku dpt puase penuh sebulan mcm tahun lepas.. insyaAllah.. :)
1st puasa :
aku bersama family hubby. MIL aku dtg kl. so kami semua bersahur n berbuka kat umah adik ipar aku kat meru klang.
MIL aku dtg kl sbb nak shooping raya kat kl... tghari tu, aku,hubby, n adik ipar aku p bwk MIL aku p bershoping kat jusco bukit tinggi klang... memandangkan p hari isnin, n waktu tghari so jln pon xlah jem n shopping mall pon lengang je.. syok skit shopping kalau x ramai org.. lau x serabut kepale aku ni...
aku xde shopping sgt pon.. just beli baju utk cik bunga je..
cik bunga punya baju raya da settle, tggl kasut dia je blom jumpe lg.. 
next shopping boleh cari brg mama n papa bunga plak.. ;)


2nd puasa :
family hubby bersahur n berbuka kat rumah aku plak.. 
tgharitu kuar bwk adik ipar aku plak cari brg dia kat OU. sbb barang yg dia nak cari kat Jusco smlm xjumpe.. so, aku bwk la dia n husband dia p jln2 kat OU plak..
mcm biase, x ramai gak org dlm OU. tp potong mood sbb byk kedai yg tutup sbb renovation..
jusco pun renovate jugak...
pusing punye pusing punya pusing xde jugak yg adik ipar aku carik tu... 
(xde yg berkenan dimate dia kot)
 pastu dia ajak plak aku pi Mid valley.. nasib baik dekat je dari OU nak ke Mid Valley.. jln pon clear..
parking pon byk n x sesak gak mcm hari2 weekend.. 
pusing smpai lebammmm...
harini pon aku xde nyoping ape2 gak... xtau lah nape, rase mood utk ntyoping tu blom smpai kot..hahaha... aku juz temankan adik ipar aku je..
kol 5ptg gerak kuar dr MV.. terus gerak balik umah sbb takut jln jem.. almaklumlah masing2 berkejar nak balik cepat utk berbuka kan.. 
tp, nasib baik jln x jem mane.. dlm setgah jam je da smpai rumah.. 
berbuka di rumah beramai2 bersama family hubby..
pas berbuka, semua rehat2kan perut dan badan.. dlm kol 10mlm family hubby semua gerak ke rumah masing2.. MIL n adik hubby balik kuantan, n yg dok kl n meru balik ke rumah masing2 lah...


3rd puasa :
back to normal.. tinggallah kami ber-3.. huhuhuh
bersahur n berbuka ber-2 je hari ni..
memandangkan tggl aku n hubby je, lauk utk berbuka harini ala kadar je.. hehehe
aku masak sejenis lauk je, yg lain semua made in bazarrrr.. huhuhu
(semoga ramadhan kali ini lebih baik n bermakna dr ramdhan yg sebelum2 ni... n semoga semua amalan kami diberkati Allah s.w.t.. amin....)

No comments:

Post a Comment