Dunia kecilku

Dunia kecilku

Tuesday 17 May 2011

confirm jadi pindah

last sunday, hubby ade bgtau aku soh usha2 umah mane nak duduk...
aku cam terkezut la kan tetibe je bukak cite pasal umah...
bile aku tanye kenape, dia ckp dia da bgtau tuan rumah yg dia nak pindah end off july..
mean, bulan august da kene masuk umah barula...! and aku da boleh start packing2 brg2 aku sikit la kan..
aku tanye kat hubby why end off july?? august kan da puase.. xkan nak pindah umah time bln pose kan.. letih tu..!
jwpannye adelah.., bcoz, skg da nak masuk bulan 6.. deposit umah ade 2 month kat tuan umah.. so, june n july dok free saje la ye.. hehehe..

persoalannye skg sempat ke nak cari rumah dlm mase 2 bln???
rumah ape?? kat mane?? nak beli ke nak sewa???

bile aku tnye hubby nak cari umah sewa or beli?? dia ckp, lau ade umah teres yg sesuai, dia akan pertimbangkan la utk beli... lau xde terpaksa sewa dulu la umah buat sementara waktu sblm jumpa umah yg sesuai utk dibeli... [sbb kitorg lau boleh nk beli umah teres yg baru buat.. xnak beli umah teres yg da ade org duduk]

skg ni hubby kate nak pindah kat area setapak or, genting klang or wangsa maju, sri rampai, melati or setiawangsa.. hubby kate nak umah teres or condo..

aku ade suggest kat hubby umah apartment kat sri rmpai, tp dia kate xnak plak.. dia soh usha umah lain dulu lau ade.. lau xde gak terpakse la dok ctu je kot.. so, skg ni kitorg ngah bz gak la mencari umah yg sesuai...

masalah skg ni, condo kat area kl ni sewa je da seribu lebih sebulan.. haishhh ... mcm rugi n x berbaloi je bg aku nak byr seribu lebih sebulan.. lau umah sendri xpe la sbb akan jd hak kite... ni umah sewa.. huh!!
adoi.. pening kepale pk pasal umah ni...

kenape kitorg nak pindah?? 
sbbnye, umah skg ni jauh sgt la dr ofis.. x sanggup rasenye nak redah jem waktu balik... lgpun lau ade pape hal or nak cari brg ape2 slalunye kitorg akan cari area setapak n wangsamaju... so, mcm xde function je la kitorg dok kt sg besi tu.. huhuhu..

so, start drp skg kene berusha gigih mencari rumah.. yeay! semangat nak pindah umah ni.. hehehe..



pssttt: raya tahun ni kat umah baru la..hehehe.. mintak2 dpt la umah teres yg sesuai.. boleh terus beli.. lau xde, terpaksela menyewa dulu... huhuhu

No comments:

Post a Comment