Dunia kecilku

Dunia kecilku

Wednesday 9 March 2011

manjaku demam..

Anak mama demam.. ciannye...!



maybe demam sbb nk besar kot anak mama ni.. masuk yg ni Bunga baru 2x demam dlm mase setahun ni.. Alhamdulillah Bunga ni kuat skit..susah skit nk demam even tumbuh gigi or kne cucuk bln2 tu.. semalam Bunga ok je.. tp mlm td mase kuar p mkn papa perasan yg bdn Bunga cam panas skit x mcm biase patut la aku perasan mata Bunga asik berair je rupanya dia xsedap bdn (nak demam)... tp Bunga still boleh main2 but x lasak sgt mcm biase la... habis mkn kami pon trus blik rmh (Bunga x sehat so mls nk lepak lame2)..

sampai rmh aku trus bg Bunga mkn ubat demam.. aku rase bdn dia mkin panas drp td.. aku letakkan coolfever kat dahi Bunga agar panas tu kurang.. pas mkn ubat td Bunga pon nmpak cam slow skit.. so aku trus masuk bilik utk tdokan dia... xtau ape yg x kne ngan Bunga, dia asik terjage n merengek2 je.. start dr kol 1.00am sampai la ke pg.. aku pon terjebak gak la same x tdo ngan bunga.. tetido 5minit terjage blik sbb bunga merengek cam x selese..bdn Bunga makin panas..xtau la suhu bdn dia brape sbb thermometer aku xde battery (time ni plak battery dia nak habis!). kejap2 Bunga tdo atas tgn aku, kjap2 atas bdn aku.. mgkin dia x sedap bdn so xdpt tdo dgn lena.. kesian gak tgk dia asal nk terlelap je terjaga balik n nangis..nak xnak terpakse gak la aku tahan mate ni melayan anak dare aku yg sorg ni...

jam pon da kol 8.00am... mate mmg ngantok gile ni x tdo2.. en.hubby soh aku bangun siap2 bwk Bunga p Hospital.. so aku pon trus la bangun mandi2 n siap2.. pastu aku da siap, aku siapkan Bunga plak.. xmandikan dia pon sbb hubby aku x bg.. juz lap2 je bdn dia ngan towel basah.. aku rase bdn dia makin panas.. risau gak sbb takut Bunga demam panas mcm sblm ni time tu umor dia 6 bln lebih.. sampai seminggu dia dmam panas n 2x amik drh.. huh mmg mase tu Tuhan je yg tau perasaan aku camane.. mintak2 la yg ni x seteruk demam yg dulu... 

aku n hubby decide nak hantar bunga at Hosp Pakar Al Islam Kg Baru b'coz sblm ni Bunga da penah check dkt sane.. lgpon hosp. tu bagus..lyanan dia pon ok.. xkesah la kuar duit lebih skit pon.. aku n hubby mls nk p hntar clinic sbb lau p clinic p'tama tunggu berjam2 pastu masuk jumpe doc x smpai 2minit pon.. check ala kadar je.. so better p hosp. jumpe pakar kanak2 terus..puas hati..

on d way nk p Hosp, hubby aku singgah DBKL jap settle kan kje dia dulu.. xsmpai 15minit kje en.hubby da settle.. so kami trus la ke hosp.. smpai hosp. dlm kol 11lebih.. kol 12 da masuk jumpe doc.. doc check suhu bdn Bunga 38.6'c.. panas tu.. pastu Doc cek tekak Bunga de bengkak n merah skit mybe sbb selsema.. so doc Masukkan ubat kat montot Bunga sbb doc kate lebih 38'c kne masuk ubat kat montot sbb tkt kne sawan.. aku pon baringkan bunga atas katil.. nurse tu baru pegang kaki bunga, bunga da menjerit n kaki menendang2,..kesian plak aku tgk.. dah setlle check2 semua, kami kuar tggu ubat n byr bil.. 

kuar dr hosp. terase lapar plak.. (maklumlah lunch time da ni hahah).. mule2 decide nak mkn kat rest.Garuda..tp pk2 balik doc kate td tekak bunga merah n bengkak, kesian plak nk bg mkn nasi.. aku trus ckp ngan hubby nk cari bubur utk bunga.. tp, tgh2 hari buta ni mane nk cari rest.yg ade bubur kan?? hurmmm MCD!! ya.. mcD!! mcD je yg ade bubur.. so ape lg trus la ke mcD setapak. pas mkn trus gerak balik umah... hehehe...

masuk je dlm kete, bunga senyap je dok atas ribe aku.. slalunye dlm kete mmg x dok diam.. tgk2 da terpejam da.. tido! wah!! senang btol tdo.. slalunye slagi x dpt 'nenen' jgn harap la nk tdo.. ape x nye letih sgt la tu 1 mlm x tdo... smpai umah dia da terjage.. trus bg mkn ubat selsema n antibiotik.. seperti biase time mkn ubat mmg susah.. menjerit2 la ape lg.. pas mkn ubat trus tdo.. panas bdn dia pon da kurang skit.. 
Alhamdulillah.. harap2 anak mama cepat sembuh.. amin...


No comments:

Post a Comment