Dunia kecilku

Dunia kecilku

Monday 7 March 2011

Selesai Suda :)

Alhamdulillah... selesai suda majlis smbutan hari lahir utk sikecilku "cik Bunga"...
semuanya berjln lancar dan meriah =). sabtu pg tu aku n mama da sibok buat persiapan utk hri ahad.. sibuknye mengalahkan nak buat mjlis bertunang plak... eh! cik bunga nk sambut besday ke nk bertunang ni?? hahahahaha...(x kesah la kan.. jnji meriahhhh)

Sabtu tghari: aku,hubby n mama g tempah besday cake n cari brg2 len yg x cukup lg..(belon,topeng,topi,dll...)
da settle sume blik umh aku prepare plk goodies 4 kids.. ptg aku tlg mama siap2kn bhn2 msk utk esok...

ptg sabtu: sibok merebus nasi impit :)
'rewang' time.. mcm nk wat knduri besar je.. hihi



ini la goodies 4 kids ;)  
mlm aku buat plak cake saje2 utk besday party esok.. sampai 2 ketol (ketol ke eik??hahaha) cake coklat aku buat tp nmpknye xbrape nk jd la.. hahaha almaklumlah 1st time buat cake.. :p..
1st time wat cake coklat tnpa bantuan mama.. hihihi





ni la cake dia bile da masak.. tp ni blom siap g..blom letak choc lg atasnye ;)
pas settle wat cake, sesi meniup belon plak utk majlis esok.. sedar x sedar semuanye settle dlm kol 2.00am..ape lg semua pon masuk tdo la.. esok nk bgun pagi2 plak... masing2 tdo lmbt mlm tu sbb bz utk majlis esok..
sesi tiup belon ;) (aku tukang ikat je.. x brani nk tiup)
da siap tiup gntung dulu kt cni esok bru gntung btol2
Ahad: 8.00am aku da terjage da. berat tol mate ni nk bukak tp pakse gak bgun sbb byk g nk dibuat..lau lmbat2 tkut x sempat sbb majlis kol 2.00pm.kerja pg ni bermula dgn gantung belon kt tmpt utk mjlis..

mula menggantung
hmpir siap ;)       




































































































da settle bab belon n bhgian luar, settlekn bab makanan plk kt dlm.. nsib baik ade makcik2 aku yg dtg membantu... menu utk mjlis nnt adelah; Satay, pulut kuning + kari daging, nasi impit + rendang kerang + kuah kacang + kuah lodeh (yg mcm kuah lontong tu), nugget + kentang goreng, bihun goreng, agar2. air sunquick..
amacam?? byk x menunye?? hahahaha... mcm2 adaaa~!
kol 12.30pm, aku pon bergegas la siap2 n siapkan besday girl cik Bunga.. =)



2.00pm : majlis dimulakan dgn bacaan Doa selamat oleh ustaz Anuar (kiri skali).









selepas baca Doa, mase utk potong cake.. weeeeee..! hehehe mama dia plak yg over taw! cik bunga cam blur skit sbb bru bgn tido time ni pastu dia cam pelik tgk ramai2 org.. so dia cbok tgk org je..x tgk cake tu pon.. hahaha..







kids yg x sbar2 nk mkn cake..hihihi 
masing2 ngh tggu cake dipontong...


makcik2 aku yg sgt sporting.. memeriahkan lg majlis.. hahahaha..











sebahagian drp tetamu yg dtg.. 
jemput mkn semua.. =)
dlm kol 5.30 mjlis bru selesai.. tetamu pon semua da beransur.. so time utk mengemas pulak la.. time yg pling malas skali rasenye... tp kne gak clearkn semua sblm aku blik kl mlm tu jugak sbb esoknye kerja!


 
cik bunga syok dpt beskal..

da siap kemas time utk bukak hadiah cik bunga plak la ye...
ni la hadiah yg cik bunga dpt.. terima kasih pd yg memberi hadiah.. trima kasih jugak pd tetamu yg sudi dtg utk memeriahkn lg besday party cik bunga ni.. tengs u olls...


inilah hadiahnye! (beskal, 2 teddy bear. kasut nike, keretapi n piano)





selesai sudaaa... (*_^)

2 comments:

  1. wahh..meriahnya...meh sini pinjam toy tu..bagi sarra pinjam..haha..cute nike sandle tu...

    ReplyDelete
  2. meriahhh sbb ramai sdare mare yg dtg...boleh2 nnt bunga bg pinjam toy kt sara k.. :)

    ReplyDelete