Dunia kecilku

Dunia kecilku

Friday 11 March 2011

weekend yg dinanti2 =)

suke sgt hari jumaat! slain drp hri jumaat penghulu segala hri n byk hikmah pd hri jumaat, hri jumaat jgk hri last kje n esoknye da cuti 2 hari so boley p jejalan... even aku n hubby kje sndri n x terikat dgn wktu bekerja tp weekday mmg en.hubby susah nk bwk p jln2 coz tkt esoknye bgn lmbt.. so, weekend je la bley p enjoy! :)

biasenye jumaat mlm tu da boley kuar pusing2 or mkn2 kt mane2 tmpt yg dirasekn teringin nk mkn.. hari2 biase mmg aku akn msk n mkn kt umh je..jrg sgt mkn kt luar hari2 bkerja ni..n slah 1 sbbnye adalah hubby aku ni suke mkn kat umh n dia kate dia suka mkn lauk yg aku masak.. (thanx hubby!) so weekend je r amik peluang utk dinner be3 kt luar.. (hari cuti masak utk aku :p) hihihi =)

weekend mmg wajib utk aku 1 fmly keluar walaupun en.hubby aku ni bkn kaki jln tp aku akn ajk gk dia kuar jln2.. sebabnye?? boleh sakit otak aku dibuatnye lau weekend x kuar g mane2! lemau n meroyan beb! sakit semua bdn2 ni lau x kuar.. mane xnye, dah la hari2 biase dok umh je..,melayan kerenah ank,kemas2 umah, masak, bsuh bju,lipat bju, n mcm2 lg la... hari2 mggu pon xkn nk dok umh gak kot.. gile r aku gamaknye.. hahaha.. (so harus keluar hokeh!)

aku mmg kaki shopping.. lau kuar p mall mesti ade je bnde yg akn dibeli.. en.hubby pon da phm sgt da ngn prangai aku. nsib baeklah hubby aku ni baek sgt.. dia ikutkn je kerenah aku ni.. hihihi thanx cyg!
lau hari sbtu aku da p mall. hri ahad tu juz pusing2 kl je la..amik2 angin ptg..bwk cik bunga p tmn tasik ttwangsa ke..yg pnting kuar! lau sbtu tu x p mall, hari ahad tu la aku akn p..

lau thn 2010 every week aku akn p shopping tp thun 2011 ni suda tukar la.. hehehe.. sbb ade azam yg perlu dicapai so kne saving r skit kn.. :)  en.hubby decide 3bln skali bru bley p shopping...da xboley p tiap2 mggu da.. (yela tokey balak pon boleh bankrup lau tiap2 mggu shopping kan??!! hahaha). aku xkesah..aku ikut je sbb 2011 ni kitorg ade azam yg perlu dicapai.. insyaAllah...

so, weekend ni kemane kite??? yg pasti esok harus ke rawang ade knduri kawen.. pastu en.hubby ade dpt jemputan besday party anak kwn dia kat putrajaya tp xtau la pegi ke x.. lepas tu xtau la nk menyinggah ke mane plak.. destination seterusnya akan dipkirkan esok.. ngeeeeeeeeeee (^_^)

2 comments:

  1. yaya..betul2..dulu ila ngn hubby pn mcm tulah nurul..ari migu mesti nak kuar..mesti perabis duit..sekarang dah menyesal..hihi..beli barang hanya bila betul perlu n berbaloi..yelah dulu anak 2 jee..senang nak melangkah..senang juga perabih duit...sekarang takderla..dah malas..n naik borin dah ngn kl...hihi..tukar life style baru...(^__^)

    ReplyDelete
  2. yayaya betol2.. lau pk2 blik mmg byk membazir je sblm ni.. tp tu la.. lau dok umah panas buntot.. xleh dok lame2 kat umh time cuti2 ni mesti nk kuar gak.. hikhikhik... hrp2 dpn la bertahan dgn azam baru ni n thn nafsu utk bershopping! hahaha

    ReplyDelete