Dunia kecilku

Dunia kecilku

Wednesday 2 March 2011

saman punye hal

boringnyeee... da dkt kol 2 pagi tp mate ni still blom mau tdo lg nih... so, tatau nak watpe update blog je la...tp tatau ape nak dicoretkan kat cni.. hadoiii.. :D

nak dijadikan cite, kelmarin iaitu hri isnin mlm selase time tu aku ngah tgk berita TV3... skali kuar pasal bayaran saman dilanjutkan smpai kol 12mlm.. aku sblm tgk berita ni xtau menau pon psl byran saman 50% ni. ade gak la  dgr2 tp mcm x amik port pun.. hahaha.. tetibe mlm tu tgk berita kuar psl hal ni trus aku tnye en.hubby dia da byr saman ke blom sbb setahu aku dia mmg ade saman... dgn slumber dia jwb "blom".. aku pon tanye la lg "xnak byr ke?? ade 50% disc..smpai kol 12 mlm ni..". dgn slumber lg dia jwb "ntah la.. nak byr ke??" hahaha kan best lau boleh xyah byr! (aku ckp dlm hati la..) aku pon jwb la blik "byr la.. ngah ade discoun ni.. jom la cpt p byr.." lepas je aku ckp cam tu dia pon trus bgun (dr mengadap komputer yg x abis2) n dia pon ckp "ha siap la cpt!". dgn cargas aku pon siap2 la... hehehe....

lokasi pembayaran kami adalah di IPD Bukit Aman... smpai2 je tgk mmg rmai gak la org kat tmpt byr tu. (tp still dlm kete lg time ni) en.hubby pon b'tanye lg.. "ramai la by, nak byr ke??" aku pon jwb la "ala, da smpai da pon byr je la..bile lg?? nnt tunggak2 kang mkin bertmbah2 la gamaknye". ape lg dia pon trus parking kete n trus la menuju ke kaunter p'byran tu.. huhh! mmg ramai.. org brator smpai dkt luar pintu ni ha.. memandangkan aku dukung cik bunga n cik bunga pon tgh tido time tu, so aku duduk je la kat kusi yg sedia ade tu.. en.hubby la yg brator ye.. hehehe...

smpai turn en.hubby kat kaunter utk check saman. check2 ade 7 saman 1 waran. yg waran tu adelah kete aku tp yg pastinye bkn aku lah yg drive.. 3 saman utk kete aku (2010), 2 kete en.hubby, 2 lg saman motor en.hubby  pd tahun 2006..huhu lame gile da saman tu.. total semua skali rm 800.++ n after discoun rm400.++..

blom settle lg cite ni.. hahaha.. lepas ke kaunter check saman, kne brator lg kaunter sebelkah utk byr plak... lg pnjang seyhhh... aku da agak rimas dok dlm tu sbb org mkin lame mkin ramai yg dtg tok settle kan saman mereka last minit cam aku la kan.. aku pon decide tok tggu en.hubby aku kat luar je.. then aku pon trus la bersesak2 utk keluar dr kesesakan tu..huhhh! lega bile dlm keluar n hirup udara yg fresh..hehehe... makin lame makin ramai n betambah ramai org yg dtg n bertambah2 panjang la barisan tu..

agak lame gak la aku n bunga tnggu kat luar, tetibe ade plak cameraman n wartawan TV3 dtg wat temuramah kat ctu.. dlm hati aku pon berkate ( kompem muke aku ngan cik bunga masuk berita tv3 esok ni!)hahaha..
 xlame pastu en.hubby pon kuar. huhh lega suda settle semua saman tu.. tp syg gak duit rm400.++ tu terbang melayang camtu je.. lau buat p shopping tentu lg syiookkk n berbaloi2 kan.. hurmm.. nak wat camne terpakse la pejamkan mate ni byr saman... (en.hubby yg kuar duit aku plak yg pejam mate!hahahaha!).
pas settle byr saman kitorg pon gerak la balik...

semalam (selasa) berita tv3 kol 1.30 tghari kuar berita pasal byr sman yg dkt bukit aman tu.. mmg x syak lg la ade terselit muke aku dlm ramai2 org disitu..hahahaha klakar betoi la.. tp mase tu aku x tgk kamera pon sbb aku ngah sibuk melayan cik bunga smbil berFB.. hahahaha...

No comments:

Post a Comment